HTML

Friss topikok

1. séta

2009.03.12. 18:14 Sétáló

Gellérthegyi séta


Nagyobb térképre váltás

Útvonal: Verejték utca-Mányoki út-Ménesi út-Alsóhegy utca-Somlói út-Kelenhegyi út-Szirtes út-Citadella-Szabadság szobor-Gellérthegyi sétányok-Verejték utca

Időtartam: kb. 2 óra

A Gellérthegy hozzám közel van, így kézenfekvő volt, hogy ezt választom első kicsinél kicsit nagyobb sétám helyszínéül. Kiindulópont a Sziklakápolnától induló Verejték utca lépcsője:

Időpont: 11.31. Innen indultam a térképen jelzett útvonalon "lefelé", a kis házikó felé, ami  a Ménesi úton lévő Eötvös Kollégiumot jelzi. A Kollégiumig azonban még van egy kis út, ahol is láttam egy "szellemházat", remek forgatási helyszín lenne egy horrorfilmnek.

A Gellérthegy telistele van szebb és kevésbé szép, ámde giccses villákkal. Ez azonban nem gátolta meg a hivatalokat abban, hogy egy förmedvényes uszodát is felépítsenek ide.

Az uszoda után azonban nem sokkal már következik is a Kollégium, és nem messze tőle a lazaristák háza.

Ezen az utóbbi képen látszik jól, hogy nem én vagyok az új Robert Capa... :) A Kollégium után pár forduló és máris a Ménesi út végénél vagyunk, ahol jobbra fordulunk a szépnek nem nevezhető Alsóhegyi útra. Előtte azonban még nézzük meg a kilátást a Sas-hegyre. (A térképen fényképezőgéppel jelölve).

Az Alsóhegy utcán nem sokat kell bandukolni, mert hamarosan ismétcsak jobbra véve az irányt ráfordulhatunk a Somlói útra. Ez a rész az eddigi legmeredekebb szakasz. Az útnak szinte a legelején van a Somlói úti lakópark, ami szépnek nem mondható. Viszont nem sokkal utána egy olyan épületcsoport következik, ami kifejezetten lakótelepi fílinget ad a környéknek.

A "lakótelep" után egy hosszabb egyenes szakasz után éles balkanyarral áttérünk a Kelenhegyi útra. Sajnos, itt elkezdett esni az eső... Az út végén a Szirtes útnál jobbra fordulva akár be is hatolhatnánk a Gellérthegy sétányainak mélyére, de én a Citadellát tűztem ki célul, így irány a csúcs!

Látszik, hogy tavasz van, indul a szezon, sikerült is lencsevégre kapni egy busznyi turistát, akiket rögtön pártogásába is vett egy echte magyar játékkal (itt a piros, hol a piros) egy "úr". Tavaly is ezeket a csalókat kellett kerülgetni, ahányszor csak a hegyen voltam, úgy látszik, idén se lesz másképp...

És íme, egy klasszikus kilátás a Citadella oldalából. Hát nem gyönyörű?

A Citadella oldalában természetesen már megtelepedtek az árusok, és az ágyúk is még a helyükön vannak.

Akárcsak a szobrok.

Innen hálistennek lefelé visz az út, töméntelen lépcsőn. Én tulajdonképpen szeretem a lépcsőket, remek popsiformáló hatásuk miatt, de a térdemnek nem tesznek túl jót. Vagy csak bele kell jönni...
Lefelé készítettem néhány sejtelmes képet, íme a legjobb. Mázli, hogy még nem lombosak a fák.

Viszont tudtam lőni a tavasz ígéretét rejtő fotót is. Nem, az nem egy rügyező fa, viszont úgy néz ki, mintha az lenne...

A kilátás a Szabadság-híd irányába is pazar:

Innen pedig már csak egy macskaugrás volt a vég- és egyben kiindulópont, a Verejték utca lépcsősora. A bejegyzés első fotóján lévő időpontot összehasonlítva az utolsón lévővel látszik, hogy kb. 2 óra alatt ez a kis minitúra végrehajtható.

Szólj hozzá!

Címkék: március

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestiseta.blog.hu/api/trackback/id/tr28998461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása